onsdag, februari 29, 2012

Har stickat ännu mer...

Nu är det Stora stick-projektet klart. Måste använda stor bokstav där för det är det största som jag nånsing stickat :)
Bara det att jag överhuvudtaget stickar förundrar jag mig över eftersom jag har alltid tyckt det är sååå tråkigt och aldrig innan viljat göra det (som de flesta i min bekantskapskrets kan intyga).

Detta garnet beställde och köpte jag ifrån Turkiet under min sjukkrivning i April förra året, hade en plan på att virka en koft-jacka (kan man kalla det), men det blev en stickad kofta istället :)

Garnet har inget namn, men är en blanding av ull (60%), akryl (30%) och Polyamid (10%). Med stickor i storlek 10 så gick det rätt så snabbt att sticka. Trots att jag gjorde om armarna en gång då jag inte blev nöjd med dem första gången (drog upp och började om från början efter att ha fäst dem en gång).
Hade inget  mönster att gå efter, men både fram-och bakstycken är vanlig slätstickning och armarna i resår-stickning (varannan rät och varannan avig). På armarna så stickade jag första 5 cm med stickor i storlek 5,5 för att få en liten mudd.

Färgen på garnet är lite svårt att se här då det är rätt så melerat, men bilden jag tog och la upp innan visar färgerna bättre.
Nu ska jag bara bestämma hurdana knappar det ska vara samt hur många (hr inte gjort några knapphål så det kan bli interssant......men jag kan ju börja använda den redan nu ändå :)



Idag har jag varit ledig från jobbet så passade även på gjuta lite ljus. Häromdagen så var jag på Panduro och köpte formar så det blir lite lättare. Snart har de svalat klart och jag ska ta ut dem ur formarna.


1 kommentar:

  1. Fin! Du kan ju sätta ihop den med en nål typ en sådan där som man har till sjalar....

    SvaraRadera