onsdag, november 05, 2014

Babykläder

En av mina jobbarkompisar fick en dotter för nån vecka sen och jag kunde ju inte låta bli att sticka lite babykläder för första gången åt henne. De visste för flera månader sen att det skulle bli en flicka så det gjorde det lättare för mig - blev inte så stressat att bli klar med sakerna.

Garnet köpte jag tidigt i våras på Tradera - Ariata Cotton Lyx heter det. 100% bomullsgarn så det passade bra till en lite bebis.

Mönster är Treochenhalvtimmarsvästen från Kyrkkaffes blogg och en av dem stickade jag med stickor 4 och en med stickor 4½. Då blev det två olika storlekar. Mössan är frihandsstickat - storleken räknade jag ut från Garnstudios hemsida.






Det var dessa som hon visste om att de skulle få, men några dagar innan jag skulle ge dem till henne så fick jag ett ryck och virkade en liten kanin också!
Mönstret är från Drops Design och jag använde virknål 4. Det svarta garnet är ett bomullsgarn från hemtex.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar