onsdag, januari 14, 2015

UFO:n


Jag gick igenom garnlådan häromdagen och tog fram alla mina pågående projekt. Insåg att flera av dem kommer jag faktiskt inte göra klart så då repade upp dem. Endast dem som jag är säker på att jag kommer att göra klart fick vara kvar - var stenhård på detta så hoppas jag inte ångrar mig......
Men för att se till att de verkligen blir gjorda nu så tänkte jag att om jag lägger upp dem här så är det en extra sporre till att sticka/virka klart dem. KAL-koftan är så klart ett av dem och inklusive denna så fick jag ner det till totalt 5 stycken.




Första är en kofta - samma mönster som jag virkat innan. Garnet är svart med lite glitter, men ser grått ut på bilden. 













Ett par fiskarsockor i ullgarn. Första paret sockor som jag nånsin försökt mig på.





Sen är det en poncho enligt eget mönster - det är det tänkt att bli i alla fall :)








Sista är min resevirkning - det ska bli en sjal och mönstret är Elise Shawl som finns här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar